Dag 7: Jogjakarta

30 juni 2018 - Kalongan, Indonesië

Vandaag weer de wekker om 5:30u. Om 7:30u zaten we al op de fiets in Jogjakarta, waardoor we niet op het heetst van de dag hoefden te fietsen. De fietstocht was mooi, door kleine dorpjes waar iedereen heel vriendelijk naar ons zwaaide. Wij waren voor de plaatselijke inwoners net zo goed een bezienswaardigheid. Na de fietstocht zijn we met een becak (zeg maar een Indonesische riksja) naar het paleis van de sultan gereden, waar we daarna ook in de buurt de lunch hebben genuttigd. Na de lunch zijn we naar een fabriek voor lederwaren gegaan, waar Jeffrey goed geslaagd is met twee riemen en een nieuwe portemonnee. Op de weg terug naar het hotel kregen we van Hendro te horen dat we morgen om 4:15u (!) al worden gewekt. Het enige voordeel daarvan is dat we dan al vóór het gemekker van de moskeeën wakker zijn... Het zal niet de kortste nacht van de vakantie worden, want overmorgen gaan we na middernacht naar de Bromo vulkaan om daar de zonsopkomst mee te maken. Vandaag dus wederom vroeg naar bed. We zitten nu aan de rand van het zwembad met een smoothie en kunnen straks onze was ophalen die voor een prikkie is gewassen. Daarna lekker eten en naar bed.

Groetjes van Sharon en Jeffrey

1. Ferry Timp:
    30 juni 2018
    Hahahaha, nog even en jullie slaan de nachtrust gewoon over :) Ach joh, dan heb je straks thuis niet zoveel last van een jetlag. Want waar moet je dan nog een jetlag van krijgen zo zonder ritme?! :P Sterkte. Maar als ik de plaatjes zo zie, dan is het wel de moeite waard!