Dag 6: Jogjakarta - Borobodur tempel

29 juni 2018 - Kalongan, Indonesië

Vanochtend ging de wekker om 5:30u, waarna we eerst naar de Boeddhistische Borobodur tempel gingen. Het bijzondere aan deze tempel is dat er geen cement o.i.d. is gebruikt maar alleen maar stenen opgestapeld. Uit de tempel werden we weer opgewacht door diverse straathandelaren die hun prullaria aan ons probeerden te slijten. Na de tempel was het tijd voor de desa tour, een rijtuig voor twee personen dat door een paardje werd getrokken. We trokken ermee een klein dorpje in en maakten onderweg stops bij huizen waar ze allerlei producten maakten als brood (vergelijkbaar met een bapao broodje), cassave, een soort honing/caramel en rijstkoekjes. Daarna was het tijd voor de lunch met de bekende gerechten wederom in buffetvorm. Op de weg terug naar het hotel maakten we nog een stop bij een sieradenwinkeltje waar Sharon een armband heeft gekocht en zijn we tenslotte naar de Prambanan tempel geweest terug in Jogjakarta. Inmiddels zijn we weer terug in het hotel en gaan we straks eten en daarna vroeg naar bed want na alle korte nachten zijn we inmiddels best moe. Nog een paar dagen op Java en dan bepalen we daarna deels zelf de tijden op Bali (wel afhankelijk van de excursies die we daar nog gaan doen). We hebben ook meegekregen dat er vandaag een vulkaan op Bali is uitgebarsten. Het vliegveld was tijdelijk dicht maar inmiddels ook alweer open. De gids was er ook al van op de hoogte en we zullen er in onze reis volgens hem geen hinder van ondervinden en anders worden we door Fox wel geïnformeerd want ze hebben een kantoor op Bali. Geen reden voor zorg dus!

Groetjes van Sharon en Jeffrey

1. Ferry Timp:
    29 juni 2018
    We hoorden het vanmorgen op de radio van die vulkaanuitbarsting ja. Fijn als jullie er geen last van hebben. Slaap lekker en rust maar lekker uit. Morgen vast weer een tempel te bezichtigen namelijk .... :)
  2. Vince en Ineke:
    29 juni 2018
    Heb al even via de app met jullie gebabbeld maar het is weer een zeer drukke vakantie.
    Gelukkig vermaken jullie je prima alleen mogen ze van jullie die moskeeën wel uitzetten,
    maar ja dat gaat helaas niet gebeuren. Tegen die tijd dat jullie naar huis gaan zijn jullie
    er aan gewend.
    Veel plezier nog en tot horens.