Dag 4: Bandung

27 juni 2018 - Dago, Indonesië

Vandaag was een rustige dag. Wel weer om 6u de wekker, maar daarna reden we naar een theeplantage een stukje buiten Bandung, die een stuk hoger gelegen lag en daardoor voor mooie uitzichten zorgde. De theeplantage is door een Nederlander gesticht, waarvoor ook een grafmonument aanwezig was. Na de theeplantage zijn we door gegaan naar een klein dorpje waar de theewerkers wonen. Dit zag er allemaal erg armzalig uit, maar de bewoners, inclusief een hoop kinderen, zagen er wel gelukkig en goed verzorgd uit. Vanuit het hotel hadden we ook diverse zeepjes e.d. meegenomen om uit te delen (dat was een tip van onze gids Hendro), het hele dorpje rukte hiervoor uit. Daarna was het tijd voor de lunch met o.a. rendang (rundvlees), kipsate, foe yong hai en gado gado. Tegen het einde van de middag waren we weer in het hotel waar we nu een drankje doen. De koffer wordt vanavond al bijtijds opgehaald, morgen gaat onze wekker om 5:45u en staat de treinreis naar Jogjakarta op het programma, een rit van ruim 400km waar we ruim 7u over zullen doen. De treinreis zelf schijnt prachig te zijn, we zijn erg benieuwd. Het was vandaag een mooie dag en grotendeels zonnig. Iedere kilometer dat we verder naar het oosten trekken wordt het weer beter en is er minder kans op regen volgens Hendro, dus dan gaan we de goede kant op :). Vanavond nog lekker eten, we gokken dat er wel weer rijst aan te pas zal komen ;).

Groetjes van Sharon en Jeffrey

1. Raymond:
    27 juni 2018
    Hey Sharon en Jeffrey
    Klinkt allemaal erg leuk en lekker 😁
    Zijn voor ons allemaal bekende gerechten en dan bedoel ik niet van de Chinees.
    Veel plezier nog en op naar de Sawa's

Groetjes van ons