Dag 3: Bandung

26 juni 2018 - Dago, Indonesië

Op de moskees na die om 3:30u en 4:30u aan het jengelen waren, hebben we vannacht heerlijk geslapen. Om 6u ging de wekker alweer omdat we vroeg in de bus moesten zitten richting Bandung, ook een grote stad in Indonesië. We hebben daar eerst een bezoek gebracht aan het Pandu ereveld, een militaire begraafplaats voor de Nederlanders en Nederlandse Indiërs die rond de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Zodra we daar het terrein opliepen waanden we ons in een andere wereld ten opzichte van alle drukte een paar honderd meter verderop in de stad. Hierna was het tijd voor de lunch met o.a. heerlijke gado gado. Na de lunch zijn we naar een angklung muziekschool geweest waar een show werd opgevoerd. Een angklung is een uit hout gekerfd muziekinstrument waarmee de Indonesiërs alle muzieknoten kunnen nabootsen. Uiteindelijk mochten we ook zelf de angklung uitproberen toen master Djo, de zoon van de oprichter van de school ons uitleg kwam geven, dit was erg leuk om te doen. De show werd afgesloten met een gezamenlijke dans waarbij ook Sharon uit het publiek werd gehaald om met een meisje mee te dansen. Het was daarna nog geen 18u maar al wel pikkedonker. Vanavond dineren we lekker in het hotel. Groetjes van Sharon en Jeffrey

1. Max kloeth:
    Paaldansen ???????
  2. Peter en Monique:
    26 juni 2018
    Het klinkt allemaal erg leuk en interessant.
    En dan die gado gado... heerlijk!!
  3. Vince en Ineke:
    26 juni 2018
    Nou zo te horen hebben jullie vandaag een leuke dag gehad goed geslapen en ook nog lekker gegeten hoop dat dat de rest van de reis zo blijft.