Dag 1: Heenreis vanuit Amsterdam en dag 2 Jakarta

25 juni 2018 - Jakarta, Indonesië

Ondanks dat het erg druk was op Schiphol, waren we vanochtend snel door de security heen en ging de tijd snel voorbij totdat we aan boord van het vliegtuig konden. Na een soepele vlucht zouden we uiteindelijk 13 uur en 39 minuten later en 12.208km verder op Jakarta landen. De Fox vertegenwoordiger was snel gevonden en de groep medereizigers daarmee ook. Omdat het hotel nog niet gereed was zijn we met de bus eerst naar de oude haven Sunda Kelapa gegaan. Wat we daar aantroffen zag er niet bepaald zeewaardig uit, maar deze boten werden toch echt als woning gebruikt en om tussen de Indonesische eilanden te varen. Na een korte busrit door Jakarta kwamen we in ons zeer luxe hotel aan waar we ons even konden opfrissen en een soepje nemen voor de lunch. De wandeling daarna viel tegen omdat we niet bepaald in het beste deel van de stad zitten, de stoepen waren erg slecht voor zover er stoepen waren en het stonk behoorlijk naar alle rommel die op straat te vinden was. Onze Indonesische gids Hendro doet net als de chauffeur en busboy zijn uiterste best om ons een mooie vakantie te bezorgen, dat komt wel goed de komende weken. In de groep is iedereen vooral erg moe en is er daarom nog niet heel veel contact geweest, dat zal vanavond bij het welkomstdiner wel veranderen... Morgen verlaten we Jakarta alweer en gaan we door naar Bandung, waar we twee nachten zullen blijven.

Groeten van Sharon en Jeffrey

1. Max kloeth:
    Het is begonnen
  2. Joyce:
    25 juni 2018
    Veel plezier allebei. Groetjes van ons
  3. Ferry Timp:
    25 juni 2018
    Jemig, doodmoe beginnen aan je vakantie in een stad die alleen maar stinkt en waar je geen boe of bah met je reisgenoten deelt omdat iedereen chaggo is van de heenvlucht en het feit dat je daarna in een busje wordt gepropt terwijl je alleen maar in je bedje wil duiken... gelukkig hoef ik niet met jullie te ruilen :D Maare.. veel plezier hoor!!!!
  4. Vince en Ineke:
    26 juni 2018
    Ja de eerste dag is het balen.
    De laatste dag is het genieten.
    En wat er tussenin gaat gebeuren,dat moeten jullie nog afwachten.
    Wij wensen jullie veel sterkte!
    Maar vooral heel veel Plezier.