Dag 10: Hué naar Hoi An

8 juli 2017 - Thành phố Hội An, Vietnam

Vandaag wederom een wekker om 6:30u. Om 8u gingen we weer met de bus van Hué op weg naar onze nieuwe bestemming Hoi An. Dit was een belangrijke havenstad in het verleden en is nu een toeristische trekpleister op de Unesco werelderfgoedlijst. De stad staat nu vooral bekend om de talloze kleermakers.

Onderweg zagen we weer vele mooie uitzichten en stopten we bij een lagoon, op de top van de Wolkenpas (bergje op de route), het strand van Da Nang Beach waar de Amerikanen in 1965 voor het eerst aan land kwamen en een marmerwinkel met veel standbeelden en andere bling bling.

Met de lunch arriveerden we in Hoi An en we hadden wederom een gezamenlijke lunch die voortreffelijk was. Na de lunch een klein stukje naar ons hotel, in dezelfde keten als gisteren en dus weer luxe. Na een duik in het warme water van het zwembad (alleen de bubbeltjes ontbraken nog), zijn we tegen 18u met de groep naar het centrum gegaan. Daar werden zowel enkele goede restaurants aangewezen en een goede kleermaker. Bij die laatste zijn we gestart en heeft Jeffrey een op maat gemaakt pak en twee overhemden laten opmeten. Hiervoor ging hij zelfs door de 3d-scanner! Vannacht gaan de 300 werknemers stug door en morgen kan het gepast worden.

Daarna nog lekker gegeten en rondgestruind langs de winkeltjes in het centrum, waar het een gezellige drukte was.

Groetjes van Sharon en Jeffrey!

1. Vince en Ineke:
    8 juli 2017
    Ben benieuwd hoe dat nieuwe pak er straks uitziet, na te zijn bewerkt door 300 man.
    Hoop dat de stof dan niet al versleten is.
  2. Peter en Monique:
    8 juli 2017
    Echt een stadje voor mij,bling-bling .
    Ook ik ben reuze benieuwd naar je haute couture.