Dag 18: Cu Chi

16 juli 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vandaag ging de wekker om 5:45u om op tijd bij de tunnels van Cu Chi te kunnen zijn. Later op de dag is het daar enorm druk, daar hadden wij dus gelukkig weinig last van.

Het tunnelcomplex was indrukwekkend en naast een smal gat in de grond waar Jeffrey in is gegaan zijn we beiden een tunnel doorgegaan van ca. 20m. En die was dan al vergroot voor toeristen want oorspronkelijk was die nog veel kleiner...

Na de tunnels was het tijd voor de lunch en die hadden we op een bijzondere locatie: naast de Cao Dai tempel in een restaurant van de familie van Kim Phuc. Zij was een meisje dat op een winnende World Press Photo stond toen ze wegrende van een Amerikaans bombardement met napalm. Op de plek waar dit gebeurd was hebben we eerst gegeten en daarna een korte documentaire bekeken waar je stil van werd.

Terug in Ho Chi Minh City hebben we nog een korte stop gemaakt in een kunstgalerie waar ze handgeschilderde schilderijen, borden, vazen, potten en nog veel meer maakten.

Straks gaan we nog even langs de markt en winkeltjes en daarna lekker eten in de stad.

Groetjes van Sharon en Jeffrey!