Dag 9: Bromo vulkaan

2 juli 2018 - Punten, Indonesië

Geslapen hebben we nauwelijks voordat we een bak koffie hebben genomen bij het hotel en met twee kleinere bussen 2,5u weg waren om daarna nog 1u met een 4x4 jeep het laatste stuk omhoog op zo'n 2800m uitkwamen voor de zonsopkomst. We waren daar uiteindelijk ca. 1,5u voor zonsopkomst, al had het weinig gescheeld of we waren er veel later geweest, want de chauffeur van onze bus gooide ons er op een ander punt uit dan waar de andere bus was geparkeerd met daarbij ook onze gids Hendro. Uiteindelijk kon de geen Engels sprekende chauffeur contact opnemen met Hendro en kwamen de 4x4's ons van de andere parkeerplaats ophalen. Op 2800m was een plateau volgepakt met mensen met zicht op diverse vulkanen waaronder de Bromo vulkaan ca. 600m lager. De zonsopkomst was erg mooi en Hendro leidde ons langs verschillende mooie uitkijkpunten om de beste plekjes te zien. Na dit moois gingen we weer met de jeeps naar beneden, dit keer tot bij de Bromo vulkaan waar we 240 treden op zijn gegaan tot aan de krater. Dat was leuk om een keer te zien, maar niet heel bijzonder omdat het merendeel zich buiten ons gezichtsveld afspeelt. Het uitzicht de andere kant op was weer prachtig. Hierna konden we weer 1u met de jeeps en nog 3u met de bus terug naar het hotel. Tegen 13u waren we weer terug en was dit dus de tweede nacht na de heenreis die we hebben overgeslagen. Nog 1 dag te gaan op Java waarbij we morgen om 5:15u weer moeten opstaan, daarna hopen we op Bali weer in een ander ritme te kunnen komen.

Groetjes van Sharon en Jeffrey

1. Max kloeth:
    3 juli 2018
    Wanneer nou uitrusten?
  2. Peter en Monique:
    3 juli 2018
    Op naar morgen.... een rustige overtocht naar Bali en dan wat meer relaxen