Dag 11: Kalibaru - Bali

4 juli 2018 - Seminyak, Indonesië

Vandaag namen we afscheid van Java. We hebben veel mooie dingen gezien en het lijkt al bijna alsof we al veel langer weg zijn dan 10 dagen. Wat we niet gaan missen zijn de tijdstippen waarop we gewekt werden. Vanochtend was het 5:00u op om om 6:15u te kunnen vertrekken. Alles bij elkaar kostte het bijna 12 uur voordat we om 17:30u in het hotel op Bali aankwamen. Dit bestond uit een busrit van 2,5u, een oversteek met de veerboot van ca. 1u, een busrit tot het lunchadres van weer minstens een uur en van daaruit nog naar het Fox kantoor op Bali, waar onze groep in stukken werd gesplitst. Wij zitten samen met één ander stel in Seminyak op Bali, de rest van de groep heeft voor upgrades gekozen waardoor ze in andere hotels terecht zijn gekomen. Vanuit de bus hebben we al verschillende mooie plaatjes van Bali gezien, waaronder apen langs de weg. De komende dagen zullen we nog wel wat excursies gaan doen, maar vergeleken met Java wordt het heerlijk bijkomen en uitslapen! Op Bali is het in elk geval stukken drukker in de omgeving van het hotel, het is ook veel toeristischer. Vanavond hebben we een heerlijke pizza gegeten, lekker na alle rijst de afgelopen dagen! We gaan straks lekker slapen zonder de wekker te zetten, benieuwd of we een beetje kunnen bijslapen...