Dag 9: Hué

7 juli 2017 - Thành phố Huế, Vietnam

Vandaag ging de wekker weer om 6:30u. Eerst zijn we naar de Verboden stad geweest met de keizerlijke paleizen, tempels en tuinen. Hier was echter maar weinig van over vanwege de Amerikaanse bombardementen, waardoor we dit niet heel veel vonden voorstellen.

Vervolgens zijn we naar een pagode geweest en van daaruit met een bootje over de parfumrivier terug naar de bus. Ook dit stelde wat ons betreft minder voor. Na het varen reden we naar een boeddhistische tempel waar we een lunch hebben gehad die door de nonnen was klaargemaakt. Vegetarisch (denk aan tofu), dus niet helemaal ons ding, maar het eten was goed te doen.

Op de weg terug naar het hotel zouden we eerst nog stoppen bij een winkel waar je kon zien hoe ze wierrook maakten. Dit zie je op heel veel plekken in Vietnam terug waar mensen offers brengen. Tenslotte was de laatste activiteit het mausoleum waar de resten van de voorlaatste keizer van Vietnam begraven liggen. Dit zag er indrukwekkend uit.

Terug in het hotel hebben we net lekker in en langs het zwembad gelegen. We gaan ons zo opfrissen en de stad in om te eten en langs wat winkeltjes te struinen.

Groetjes van Sharon en Jeffrey!

1. Mario & Jiska:
    7 juli 2017
    Wat een schema hebben jullie! Leuke foto's weer.
  2. Vince en Ineke:
    7 juli 2017
    Deze dag was wat minder,dat lijkt zo want jullie zijn al die andere dagen te veel verwend dus wen er alvast maar aan Groetjes van ons