Dag 15: Jeepsafari Noord-Bali

8 juli 2018 - Seminyak, Indonesië

Vandaag stond de jeepsafari op het programma. Om 8:30u werden we door Romi van Wakaland jeepsafari opgepikt bij ons hotel. Van daaruit reden we naar Ubud waar we nog twee mensen ophaalden, de pas getrouwde Aley en David uit de Falkland eilanden en Schotland. De eerste stop was bij.een steengroeve waar de vrouwen grote zware stenen op hun hoofd naar boven brachten  waar ze die eerst met hamer en beitel hadden uitgehakt. Daarna was het tijd om een typisch Balinees huis te bezoeken, waar de eigenaar een toelichting gaf en we koffie en thee hebben gedronken. Daarna door naar de rijstvelden bij Jatiluwih, die op de UNESCO werelderfgoedlijst staan, dit was erg mooi. Wat volgde was de lunch op een hele bijzondere locatie, het Bamboo Forrest restaurant. Het restaurant deed zijn naam wel eer aan: midden in het bos in the middle of nowhere, maar het was er erg mooi en we hebben er lekker gegeten. Ter afsluiting brachten we nog een bezoek aan een Hindu tempel, voordat we weer terug naar het hotel werden gebracht. Al met al een mooie geslaagde dag!