Dag 13 Hoi An naar Qui Nhon

12 juli 2017 - Thành phố Qui Nhơn, Vietnam

Vandaag vertrokken we om 7:30u van Hoi An op weg naar Qui Nhon. Het was een lange reisdag waarin we ca. 300km hebben afgelegd. Onderweg stopten we op 3 verschillende punten (naast de extra sanitaire stops).

Allereerst stopten we in een klein vissersdorpje dat bekend stond om zijn muurschilderingen. Dit was een samenwerkingsproject met Korea voor duurzaamheid. Daarna stond het monument van de 'moeder der moeders' op het programma. Dit was een enorm gebouw ter nagedachtenis van alle moeders die een kind hebben verloren in de oorlog (87.000).

Nog voor de lunch kwamen we aan in My Lai. Op 16 maart 1968 richtten Amerikaanse soldaten hier een bloedbad aan door het hele dorp te vermoorden en af te branden. Onderweg er naartoe werd in de bus een oude documentaire getoond waarin de achtergrond van het drama werd toegelicht. De Amerikanen wilden wraak voor de vele slachtoffers die ze hadden opgelopen en kregen orders om alle Vietcong strijders te doden, maar die bleken er helemaal niet te zijn. In plaats daarvan werden alle dorpsbewoners gedood. Op de plek waar het gebeurd is stonden nu alleen nog enkele ruïnes van funderingen overeind.

In de middag reden we nog enkele uren door totdat we in Qui Nhon zijn aangekomen. Daar hebben we heerlijk gegeten onder het genot (ahum) van een Vietnamese karaoke waar je pijn van in je oren kreeg. Morgen reizen we alweer verder naar Nha Trang. Ho Chi Minh City komt steeds dichterbij.

Groetjes van Sharon en Jeffrey!

1. Vince en Ineke:
    12 juli 2017
    Heb jullie karaoka filmpje net beluisterd maar dan doen wij het hier toch beter.
    Moet je afdraaien bij Sharon in de tuin dan raak je die laatste kat misschien definitief
    kwijt.