Dag 20: Cooking class

13 juli 2018 - Seminyak, Indonesië

Vandaag werden we tegen 8:30u opgehaald voor de 'cooking class'. Eerst zijn we naar een lokale markt gegaan om te kijken welke ingrediënten typisch zijn voor Balinees eten. Om de markt te bereiken moesten we door een heel smal gangetje wat we anders nooit zouden hebben gevonden. Het stonk een uur in de wind op de markt. Gelukkig was dit alleen bedoeld om de verschillende ingrediënten te laten zien, bij de cooking class kwamen ze niet van de markt omdat wij daar als toeristen niet tegen zouden kunnen. Na de markt gingen we naar het Anika Guest House waar de kookles plaatsvond. We waren samen met nog 5 anderen: een Australiër met zijn twee zoons en een stel uit Vietnam. Om te beginnen moesten we allemaal delen van de gerechten snijden: veel pepers, knoflook, uitjes, kurkuma, gember, boontjes, etc. Daarna was het tijd om van de gesneden kruiden een fijngemalen pasta te maken. Tot slot kwamen het vlees, de mie en de nasi eraan te pas en werden alle gerechten klaargemaakt. We sloten af met de lunch waarbij we alle zelf gemaakte gerechten voorgeschoteld kregen en dit smaakte heerlijk. Met een certificaat en receptenboekje op zak verlieten we de cooking class. In de middag hebben we voor de laatste keer in de zee gelegen en bij het zwembad. Straks ons laatste diner op Bali en dan morgenmiddag vertrekken.

Groetjes van Sharon en Jeffrey

1. Peter en Monique:
    13 juli 2018
    Wat een gezellige,heerlijke kookles.Volgens ons hebben jullie echt alle indrukken,ervaringen opgedaan om een goed beeld te krijgen van Indonesië.
    Was erg leuk jullie te volgen,We hebben jullie verhalen met veel interesse gelezen. Voor mij zeker,Heb het gevoel gehad om mee te kunnen genieten naar het land van mijn vader en voorouders.
    Nu nog even bijkomen en dan morgen maar weer veilig op Nederland aan.
    Tot gauw , XX
  2. Ferry Timp:
    13 juli 2018
    Mooie afsluiting zo luitjes! Slaap lekker voor straks en een veilige terugreis gewenst!
  3. Sonja:
    13 juli 2018
    Dat moeten jullie dus thuis wel een keer uitproberen zodat wij het ook kunnen proeven .
    Hele goed reis terug en tot snel xxx