Dag 19: Mekong Delta

17 juli 2017 - Can Tho, Vietnam

Vandaag onze laatste volledige dag in Vietnam. Om 8u vertrokken we naar de Mekong Delta, een groot gebied waar heel veel rivieren zijn en voedsel wordt geteeld. We gingen daar met de boot doorheen en maakten een stop bij een fabriekje waar rijstkoekjes e.d. worden gemaakt.

Onderweg gingen we nog een stukje met een sampanbootje door nauwere stroompjes, die door één van onze reisgenoten als "de Biesbosch met palmbomen" werd omschreven. Op de terugweg in de grotere boot sloeg het weer om en hebben we een tropische stortbui op het water meegemaakt.

Vanavond was het tijd voor het afscheidsdiner waarbij door de groep de gidsen en chauffeurs werden bedankt. Morgenochtend zal de wekker weer vroeg gaan en bezoeken we nog een drijvende markt. Daarna rijden we terug naar Ho Chi Minh City (een rit van ruim 4u) en vertrekken we om 19:05u Vietnamese tijd van de luchthaven. We komen dan om 22:50u lokale tijd in Hong Kong aan en stappen dan over op de vlucht naar Amsterdam. Om 6:40u Nederlandse tijd op woensdag komen we weer aan. Dit is dan ook het laatste reisblog vanuit Vietnam.

Groetjes van Sharon en Jeffrey!

1. Marja Beishuizen:
    20 juli 2017
    Ik heb vandaag pas jullie laatste 3 verhalen gelezen, terwijl jullie nu dus al weer thuis zijn!
    Het is wel een vakantie geweest waar jullie volgens mij nog wel een paar dagen van moeten bijkomen!! Het is dan ook te hopen dat jullie niet eerder dan maandag weer moeten werken, ook gezien de jetlag! Het was leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Hopelijk is de terugreis ook goed verlopen en kunnen jullie terugkijken op een geslaagde vakantie! Lieve groeten van ons, Gerard en Marja